Tagasi

Puhkuseparadiis Tenerife saarel!

Sel Tenerife reisil mul ei olnud töökohta, koduseid kohustusi, pangalaenu ega homset, oli vaid hetk nüüd ja praegu ning ma nautisin seda täiel rinnal.

Puhkusel olla on ülimalt mõnus! Eriti kui puhkad paradiisis. Kindlasti on maailmas veel ilusamaid kohti, ägedamaid vaateid, põnevamaid kultuure, maitsvamat sööki ja rohkem adrenaliin pakkuvaid tegevusi, aga see Tenerife reis oli paradiis minu hingele ja meelele. Täielik väljalülitumine imetoredas keskkonnas. Ma olin juba unustanud selle tunde, kuidas võib olla nii mõnus lihtsalt kulgeda, nautida päeva, seltskonda, veini ja totaalset väljalülitumist.

Kuna seikluste, sooja- ja reisisõltlasena saab minu jaoks 7 päeva puhkust liiga ruttu otsa, siis planeerisin reisi kohe heaga 11 päevaseks. Selle ajaga sai omajagu ringi käidud (märksõna just käidud, sest kõmpisime pea igapäevaselt korraliku kilometraaži maha), elu esimene tõeliselt äge karneval ära nähtud (läheksin teinegi kord), elu parimat veini nauditud (veinivõhik leidis omale lemmiku), hommikul kaua magatud (väga oluline!!!), pisut päikese käes praetud (kevadised heitlikud ilmad ei lubanud seda liiga palju teha) ning ajaliste võimaluste piires ringi kurseeritud.

Kahjuks oli saarel aga liiga palju vahvaid kohti, kuhu minna, ja igale poole ei jõudnudki. Samas on tore jätta midagi ka „teiseks korraks“, sest kindlasti viivad teed mind sinna veel uuesti. Tõenäoliselt juba peagi… :)

Minu Tenerife 3 vau-momenti!

1. Loro Park (Loro Parque)

Loro Park`i slogan El „must“ de Canarias ehk eesti keeles midagi sellist nagu „Kanaaride kohustuslik külastusobjekt“ on mulle väga sümpaatne lööklause. Lisaks sellele, et see on turunduslikult tabavalt öeldud, on see ka väga tõsi. Kui turunduslikust poolest rääkida, siis au ja kiitus kohalikele turismiasjalistele, kes on Loro Park`i (ja veel mõne muu atraktsiooni) nii hästi nähtavaks teinud, et sul lihtsalt pole võimalik saarelt lahkuda ilma selle pargi olemasolu teada saamiseta + patt oleks ka lahkuda seda külastamata.

Esialgu mõtlesin, et kas minna loomaparki, mis tundus pigem lasteatraktsioon ning lapsi mul reisil kaasas polnud, aga nagu hiljem selgus, siis oli see mõttekäik asjatu, sest ka täiskasvanul on seal väga põnev. Ja mitte ainult minul, kes on tööalaselt teemapargi taustaga ja külastan kõiki selliseid kohti kui õppeekskursioonil viibija. Samuti kohutas esialgu pileti hind ehk 44 € (sissepääs 34 €, lisaks transport 10 € Playa de Las Americasest Puerto de la Cruz`i ehk tunnike bussisõitu), kuid juba peale esimest etendust pargis mõistsime, et raha on täielikult seda väärt.

Ma ei suutnud muud kui imestada ja ahhetada, sest kõik oli nii fantastiliselt tore ning väga kvaliteetselt ettevalmistatud ja läbiviidud. Ainus asi, mis päeva emotsiooni alla tõmbas oli see, et olime end liiga suviselt riidesse pannud ning külmetasime terve päeva. Ma teadsin ju küll, et saare põhjaosas on külmem kui lõunas, kuid kui lõunaosas tõotas hommik imelist rannapäeva, siis miskipärast ignoreerisin oma teadmisi ning lootsin ka põhjaosa soojusele. Hmm, teinekord tasub vist ikka soovitusi ka arvestada...

2. Karneval

3,5 tundi põnevust, rõõmu, ootusärevust, ilu, kunsti, loomingulisust, VAU-efekti – see on karneval Tenerifel! See on elamus, mida lihtsalt peab kogema. Tenerife karneval pidi olema maailmas suuruselt teine, kohe Rio de Janeiro järel.

Oli tõesti väga suur ettevõtmine, erinevaid temaatilisi truppe, kes meie eest läbi jalutasid oli PALJU. Ei oskagi kohe pakkuda kui palju, aga 3,5 h sisse mahtus neid rohkelt. Mis mind enim vaimustas, oli põhjalik ettevalmistus. Terved kogukonnad olid end ühtselt kostümeerinud, nii et sarnaseid riideid kandsid trupi liikmed alates beebidest kuni vanaemadeni. Kostüüme oli suursugustest sulgedega kaunistatud outfit`idest kuni temaatiliste kooslusteni. Nii oli võimalik näha Minecrafti mehikesi, Star Wars`i tegelasi, kuninganna Elsat, Michael Jacksonit ning teisi tuntud tegelasi.

Muidugi oli Tenerife pealinn Santa Cruz de Tenerife lõbusas karnevalimeeleolus – tänavate ääred olid täis karnevaliträni müügilette, et ka pealtvaatajad saaksid end sulgede, karra ning tulede ja viledega ehtida, püsti oli pandud vahvad tänavakioskid, kust head paremat hamba alla võtta ning lahe Mojito baar, kus erinevate Mojito kokteili variatsioonide valik oli ilmselgelt liiga suur (tahaks ju kõiki proovida, kuid ära jaksab juua vaid ühe).

Karneval ise oli tasuta, kukrut kergitama pidime vaid transfeeri osas (22 € inimene Playa de las Americas`est pealinna Santa Cruz de Tenerife`le). Transpordi summa ei tundunud teps mitte kõige soodsam, kuid eks peab mõistma ka turismikorraldajaid, kes taovad rauda kui see on kuum :) No ja nagu mainitud, see oli tõesti kohe eriti vahva üritus!

3. Kanaari veinid

Olgu öeldud, et ma olen tegelikult üliväike veini jooja, tundja ja ostja, kuid Tenerifel läksin igal korral toidupoodi jõudes esmalt veinileti äärde ning vaatasin, missugust Afrutadot selles poes pakutakse. See oli minu jaoks täiesti uskumatu kui puhta ja värske maitsega võib üks vein olla (arvestades, et muidu ma veini üleliia ei naudi). Nimetus Afrutado viitab siis veini puuviljasusele ja magusapoolsusele.

Kindlasti on seal ka teisi väga maitsvaid veine, kuid kes siis pisut üle nädalaga jõuab neid kõiki proovida, seega otsustasin erinevaid Afrutadosid läbi proovida. Nende veinideni jõudsin tänu Tenerifel asuva ekskursioonipuhveti Kompass (väljend Kompassi kodulehelt) Riivo kaudu, kellelt sain soovituse seda veini proovida (aitäh Riivo  :)). Hinnaklassi poolest olid nad pisut kallimad (Hispaanias müüdavate veinide hindadega võrreldes), ehk enamasti 6 € + hinnaklassis, kuid kõige soodsama variandi leidsime 3,95 € ning maitses samuti hästi.

Veinigurmaanidele ma soovitusi anda ei julge (kuigi olen erinevatest allikatest aru saanud, et Kanaari veinid on üks ülihinnatud kaup), aga tavatarbija saab kohe kindlasti imelise elamuse. Muideks Kanaaridelt veini välja ei ekspordita, kuna neid pidi kanaarlastel endalgi vähe olema ja lisaks on vaja ka kõik turistide hordid ära joota. Kui anda Kanaari veinide varud mandril elavatele hispaanlastele tarbida, pidid nood nii 7 sekundiga kõik ära jooma, seega mõistlik otsus kõik enda juures hoida ja seeläbi veinisõpru ligi meelitada.

Minu paradiisi-puhkusesse mahtus muidugi veel palju toredaid hetki, avastusi, tõdemusi ning õpetlikke momente, millest juba edaspidi  :)

Seniks katsun meenutada seda imelist värsket veinisõõmu, kuulatada merilõvide häälitsusi ning lasta silmal puhata karnevalikuningannade kleitidel.

Adiós ning uute lugudeni!